Sindre Sørhus

1. kandidat, Lærer Tynset Ungdomsskole

Oppvokst på Tylldalskjølen. Relativt nylig returnert til Tynset etter studier og lignende i inn og utland. Det politiske engasjementet våknet med EU-kampen i 1994 og har vedvart siden. Engasjerer seg i De Grønne fordi det er det eneste partiet som for alvor tar inn over seg utfordringene Norge og verden står ovenfor. Ønsker å bidra til at Tynset blir et litt grønnere, litt triveligere og litt mer robust samfunn.

Interesser: Friluftsliv, klatring, hockey, økonomisk teori og oljepolitikk.

Politiske hjertesaker: Integrering, skole- og fritid, miljø og klima.

Sindre

• Født: 29.08.1980
  • Sivilstand: Gift, 1 barn, gravid kone
  • Utdanning: Bachelor Utviklingsstudier, Master samfunnsgeografi, Grunnfag religionsstudier, grunnfag spansk- og latinamerikakunnskap, Praktisk - pedagogisk utdanning, div. løsrevne studiepoeng og dykkelappen. Nylig påbegynt matte grunnfag.
  • Solid arbeidserfaring: Fredsbevarende soldat i Kosovo, Lærer Linderud Skole, Frivillighetskoordinator Rogaland Røde Kors,
  • Deltidsjobber: Saueoppsyn Alvdal Vestfjell, Heisvakt Hemsedal Skisenter, Reiseekspert Kilroy Travels, Kokk Lysefjorden Turisthytte.